Sommerlejr
06-07-2025 10:00 til 11-07-2025 15:00
Ledere i Knuden - Aalborg Gruppe Bævere Juniorspejdere Seniorspejdere Spejdere UlveTag med på årets store spejderoplevelse!
Glæd dig til en uge fyldt med eventyr, fællesskab og spejderliv i naturen. Vi skal bygge lejr, lave mad over bål, tage på udflugt og udfordre os selv med sjove aktiviteter. Om aftenen samles vi omkring lejrbålet, hvor vi synger, griner og deler historier fra dagen. Det bliver en uge med nye oplevelser, masser af hygge og det bedste fra spejderlivet.
Praktisk information
Dato: Søndag d. 5. juli kl. 10.00 – fredag d. 10. juli ca. kl. 15.00
Sted: Lyngperlen, nord for Frederikshavn
Transport: Vi mødes og slutter på Aalborg Station, hvor vi tager toget sammen
Pris: 950 kr. (inkl. transport, mad, aktiviteter og udflugt)
Lommepenge: 100 kr. (indbetales ved tilmelding, lederne holder styr på pengene og spejderne kan bruge i lejrtutten)
Programmet for lejren
Lejren bliver fyldt med spændende oplevelser fra morgen til aften. Vi starter dagen med fælles morgenmad og flaghejsning, inden vi kaster os ud i aktiviteterne.
Vi skal bygge lejr med rafter, lave mad over bål, tage på orienteringsløb og løse spejderudfordringer, hvor samarbejde og opfindsomhed sættes på prøve. En dag tager vi på en spændende udflugt væk fra lejren, og vi har også en temadag, hvor vi for en dag træder ind i en ny verden fyldt med sjove og anderledes aktiviteter.
Der bliver tid til både leg og læring, og vi bruger så meget tid som muligt ude i den friske luft. Når dagen går på hæld, samles vi omkring lejrbålet, hvor vi synger, deler dagens bedste historier og nyder det særlige fællesskab, som spejderlivet giver. At falde i søvn i teltet efter en dag fuld af oplevelser, mens bålet brænder ud og vinden suser i trætoppene, er noget af det, der gør en spejderlejr helt unik.
Infomøder
For at sikre, at alle spejdere og forældre er godt forberedte, holder vi to infomøder:
- mandag d. 3. marts kl. 17.00-18.00 – Introduktion til lejren (afholdes i forbindelse med generalforsamlingen)
- mandag d. 28. april kl. 17.00-18.00 – Praktisk information om pakkeliste, hjemve og andre spørgsmål
Her indbyder vi forældre til at komme og høre nærmere om lejren. Vi vil afslører praktiske detaljer omkring programmet og lejren, ligesom vi vil diskutere hjemveproblematik, håndtering af badning og meget andet. Selvom man ikke på forhånd er sikker på, at jeres spejder skal deltage på lejren, vil vi gerne opfordre til at man alligevel deltager denne aften, for på den måde at få et billede af hvad årets sommerlejr er for en størrelse. Vi er gode til at tage på lejr, så hvis der er tvivl håber vi at kunne hjælpe på disse bekymringer.
Pakkeliste og forberedelse
En detaljeret pakkeliste sendes ud efter tilmelding. Vi anbefaler, at spejderne selv pakker deres taske sammen med en forælder, så de ved, hvor alting er.
Hvis det er første gang, man skal med på sommerlejr, vil vi også gerne give gode råd grej, hvad man skal forvente mv.
Økonomisk støtte
Hvis prisen for lejren er en udfordring, kan vi hjælpe. Kontakt gruppeledelsen på grupleder@knudenaalborg.dk eller tlf. 40204145, så finder vi en løsning. Alle henvendelser behandles fortroligt.
Tilmelding
Sidste frist for tilmelding er 24. maj. Tilmelding sker via følgende link:
https://medlemsservice.spejdernet.dk/event/id/6216/register
Har I spørgsmål, er I velkomne til at kontakte os:
Ann Karina – ann.karina.nielsen@gmail.com
Sofie – sofie9400@gmail.com
Vi glæder os til at tage på sommerlejr sammen og håber, at så mange som muligt vil med!
Spejderhilsner
Lederne i Knuden Aalborg