Sommerlejr 2024 - Sverige
29-06-2024 09:30 til 05-07-2024 15:00
Rovere Seniorspejdere Juniorspejdere TropTiden nærmer sig for sommerlejren, og her kommer lidt praktisk info.
Lejrens overskrift er ”Traditionel spejderlejr møder Wellness” – kan det blive bedre!?!
Hvor skal vi hen?
Vi skal til Sverige! Det Danske Spejderkorps har en spejderhytte og grund ved Söderåsen nationalpark som vi har lånt.
Adressen er: Gillastugan, 1402 Gillastig, S-26876 Kågerrød, Sverige.
Man kan læse mere om stedet her: https://dds.gillastugan.dk/
Hvornår skal vi afsted?
Sommerlejren afholdes i uge 27.
Junior-spejderne tager afsted fra lørdag den 29. juni til onsdag den 3. juli.
Trop- og seniorspejderne tager afsted fra lørdag den 29. juni til fredag den 5. juli.
OBS! Som en forberedelse for de 2.års juniorspejdere, der efter sommerferien rykker op til tropsspejderne (torsdag), er der mulighed for at deltage med tropsspejderne fra onsdag til fredag.
Læs mere om dette under ”tilmelding”.
Transport til og fra lejren
Transport tur/retur foregår med bus/bil. Vi har lejet en bus, som henter os ved vores spejderhytte og kører os direkte til Gillastugan. Hjemrejsen bliver for dem som skal hjem onsdag med bil til hytten. Resten hentes med bussen fredag og køres til vores hytte.
Mødetid i hytten
Mødetid i hytten er lørdag den 29.6. klokken 09.30.
Her tjekker vi spejderne ind, og pakker biler og bus med telte og udstyr.
NB: BUSSEN KØRER kl. 10.00!
Det betyder at det er vigtigt, at alle er der senest 09.30.
Hjemkomst til hytten
Juniorspejderne kommer tilbage til hytten onsdag klokken cirka 15.00.
Trop + senior kommer tilbage til hytten fredag klokken cirka 15.00 – og det samme gør de andet års juniorspejdere, der vælger at blive til fredag.
Temaet for lejren
Temaet for lejren er ”Traditionel spejderlejr møder Wellness”
Det betyder konkret, at børnene både skal medbringe badetøj (til wellness delen) og gode vandrestøvler/en velegnet tur-rygsæk (til den traditionelle del).
Hvad skal der styr på inden lejren?
PAS
Vi skal til krydse grænsen til Sverige. For at være på den sikre side, skal alle medbringe gyldigt pas. Det afleveres ved indtjekningen.
SYGESIKRINGSBEVIS
Blåt sygesikringsbevis er også nødvendigt. Husk at tjekke gyldighedsdatoen 😊. Det afleveres også ved indtjekningen.
SKO/STØVLER
Vi skal gå en del og det er dejligt kuperet terræn med klipper osv. Og vi skal på en længere ”hike”, hvor børnene vil få mulighed for at tage 20 og 30 km’s mærker. Derfor! Husk godt fodtøj/vandrestøvler.
Og husk at skoene/støvlerne skal gås til i god tid inden børnene skal bruge dem til at gå langt i ☺.
TASKE/OPPAKNING
Børnene har brug for en turrygsæk til hike, hvor de selv skal kunne bære deres eget udstyr. NB at rygsækken passer til barnet og hverken er for stor eller for lille 😊
Gode råd om indkøb kan fås i spejdersport eller andre outdoor butikker.
Spejderlederne deler også gerne ud af erfaringer i forbindelse med et møde.
Tilmelding til lejren
Tilmelding til lejren sker via medlemsservice samt ved at udfylde og aflevere den vedhæftede tilmeldingsseddel.
Her på medlemsservice skal I vælge om I deltager i juniorlejren (lørdag til onsdag), trops- + seniorlejren (lørdag til fredag) eller – som andet-års juniorspejdere – vælger at blive til fredag sammen med troppen.
Det koster 750 kr. at deltage, uagtet hvor længe I deltager.
Tilmeldingsfrist er d. 15.5.2024.
Kontakt under lejren
Der er ikke kontakt mellem forældre og børn under lejren. Hvis I har brug for at komme i kontakt med os, kan I ringe til Pia på 30275975 (junior-leder) eller Michael på 24 23 47 94 (tropsleder) eller Peter på 40 48 82 21 (lejerleder). Hvis vi har brug for at komme i kontakt med jer, ringer vi til jer på det/de telefonnumre, I har oplyst på oplysningssedlen.
Mobiltelefonen skal blive hjemme ☺.
Pakkeliste
Pakkelisten uddeles separat.